Дошкільний вік – це важливий етап у формуванні та розвитку особистості, це період, коли провідною діяльністю дитини є гра. Заміна гри заняттям не припускається. Навпаки, заняття мають стати продовженням ігрової діяльності, під час якої вихованці цікаво та легко засвоюють основні поняття і навички.
Важливе місце в навчально-розвивальній діяльності з дошкільнятами має відводитися спеціальним мовленнєвим іграм. Такі ігри та ігрові вправи, як правило сприяють формуванню в дитини навичок розповідача та співрозмовника, яка постійно розширює свій активний словник, говорить граматично правильно, вдається до словотворення.
Переконатися в цьому мали змогу педагоги Комунального закладу Львівської обласної ради Навчально-реабілітаційного центру «Левеня» 26 грудня 2018 року під час проведення тренінгу «Формування виразності мовлення у дітей дошкільного віку через ігрову діяльність». Метою тренінгу було формування вміння забезпечити належний та повноцінний мовленнєвий розвиток дитини відповідно до її віку.
Педагогам запропонували ознайомилися з пальчиковими і грами з віршованим супроводом, що є запорукою ефективності узгодження ритмічного висловлювання тексту з ігровими діями. Дидактичні ігри « Що спочатку, що потім», « Виправ помилку», «Розкажи за ланцюжком», « Додай слово» тощо формують у дитини практичні навички виділяти початок і кінець дій, правильно називати і закріплювати уявлення про структуру зв’язного мовлення.