Тренінг з аутизму

У жовтні на базі Харківського центру реабілітації «Право вибору» (м. Харків, вул. Киргизька 10) разом з польськими колегами відбудеться цикл семінарів (рівні I, II) для спеціалістів, які працюють з дітьми з порушеннями розвитку (дефектологи, психологи, логопеди, спеціалісти з сенсорної інтеграції) та батьків.
Ведуча семінарів: ІзабелаСпихал – польський педагог, логопед, терапевт сенсорної інтеграції з 25-річним стажем роботи з дітьми з важкими порушеннями розвитку (синдром Дауна, аутизм, діcлексія, афазія, дисфункція сенсорної інтеграції тощо).
Спеціалісти НРЦ «Левеня» візьмуть активну участь в роботі семінарів.

Тема : AУТИЗМ – своєчасний діагноз і терапія порушень.
I РІВЕНЬ
Діагноз порушень при аутизмі
I день:
1. Характеристика проявів. Сучасні знання про походження аутизму. Міфи та наукові факти.
2. Своєчасне діагностування аутизму.
– від 3 до 30 місяця життя
– оцінка рівня інтелектуальних функцій від 30 місяця до 5 року життя
– анатомічні та функціональні різниці мозкових півкуль
– діагностичні тести (шкала Лейтера, невербальний тест на розумові здібності SON)
– діагностування з метою виявлення домінуючого боку тіла
– оцінка досягнень у розвитку мовлення, комунікації, забави, наслідування
– оцінка соціальної поведінки і моторики
– розмова з батьками, як її провести
II день:
1. Відмінність між аутизмом та іншими розладами комунікації – афазією, алалією, синдромом Аспергера
2. Практичне проведення діагностики дітей з аутизмом
– як провести обстеження дитини – умови перших зустрічей
– обов’язкові засоби, що роблять можливим детальний діагноз сфер розвитку
– складна поведінка дитини, як впоратися
– формулювання діагнозу дитини і програми терапії
3. Аналіз фото й фільмів.
4. Дискусія, запитання і відповіді.

II РІВЕНЬ
Терапія порушень при аутизмі ч. 1
I день:
1. Теоретичні основи нейробіологічної терапії
– нейропластичність нервової системи
– механізми навчання
– навчання і розвиток
2. Структура терапевтичної програми – елементи, будова, окреслення мети.
3. Терапія зорових функцій
– зоровий контакт
– розширення зорового поля
– контроль за виконанням дій з допомогою зору
– зоровий аналіз та синтез
– підбір відповідної терапевтичної допомоги (створення головного методу роботи)
4. Терапія слухових функцій
– тренінг слухової уважності – звернення уваги на слуховий стимул, локалізацію джерела звуку у просторі, розпізнавання і запам’ятовування звуків, розпізнавання звуків і поєднання їх з іншими стимулами
– тренінг розуміння і наслідування звуків мовлення
– підбір відповідної терапевтичної допомоги
5. Тренінг мислення
– творчість в рамках категорій
– вправи для причинно-наслідкового мислення
– кодування
II день:
1. Терапія функцій лівої півкулі мозку
– використання невербального матеріалу
– стимуляція з допомогою мовного матеріалу
– презентація відповідної терапевтичної допомоги
2. Кшталтування мовленнєвої системи
– розуміння
– наслідування, повторювання, створення відповіді
– діалог – наука відповіді і задавання питань
3. Рання наука читання як допоміжний чинник комунікації
4. Аналіз і добір терапевтичної допомоги – створення загального методу роботи терапевта
5. Дискусія, питання, відповіді

Опубліковано у Заходи. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.