На початку жовтня відбулося засідання круглого столу «Інклюзивне навчання в Україні: реалії та перспективи». Захід проходив за ініціативи дружини Президента України та за сприянням Уповноваженого Президента України з прав дитини. На участь у засіданні була запрошена директор Комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня» – Віра Миколаївна Ремажевська. Основна мета заходу – конструктивний діалог та координація спільних зусиль влади й громадськості задля суттєвих змін в розвитку інклюзивної освіти в України.
В обговоренні проблематики круглого столу взяли участь: дружина Президента України Марина Порошенко, Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, заступник Міністра освіти і науки Олег Дерев’янко, заступник Міністра охорони здоров’я Віктор Шафранський, перший заступник Міністра соціальної політики Василь Шевченко, голова Комітету ВРУ з питань науки і освіти Лілія Гриневич.
Пані Порошенко акцентувала увагу присутніх на тому, що шлях запровадження інклюзивної освіти в Україні – тривалий. «Особливі діти не можуть чекати, бо вони ростуть, а ми втрачаємо безцінний час. Тому якщо сьогодні ми почнемо вирішувати ці питання, то вже завтра отримаємо перші результати», – зазначила вона.
За словами Лілії Гриневич, вкрай важливо, що процес запровадження інклюзивного навчання в Україні взяла під свій патронат дружина Президента.
Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба підкреслив, що чинна система освіти дітей з обмеженими можливостями показала свою неефективність. «У той же час, спеціальна освіта не може задовольнити потреби всіх дітей з особливими потребами, тому єдиним шляхом вирішення проблеми є розвиток інклюзивної освіти. Кожна дитина повинна стати корисним членом для суспільства, а не його тягарем”, – наголосив він.
Директор НРЦ «Левеня» Віра Ремажевська у своєму виступі зазначила, що серед багатьох проблем які виникають при запровадженні інклюзивної освіти є ті, які не потребують довготривалого вирішення, на них лише слід звернути увагу керівникам освіти від влади. Наприклад, вихованці спеціальних освітніх закладів для незрячих дітей не мають можливості користуватися спеціальними машинками для друку шрифтом Брайля. Їх не виготовляють в Україні і не закупають за кордоном. Віра Миколаївна висловила сподівання на те, що той високий накал емоцій, який панував на зустрічі, допоможе всім у справжньому реформуванні освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Усі присутні погодились із тим, що необхідно створити єдину платформу для навчання фахівців з інклюзивної освіти, запроваджувати посаду асистента вчителя та вихователя, запровадити практику фінансової мотивації для педагогів та покарання для тих, хто відмовляється приймати дітей з інвалідністю до навчальних закладів, потрібно проводити просвітницьку роботу – через ЗМІ більше інформувати суспільство про дітей з особливими потребами.